Τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα, Μπράτη Δημήτρη, στο σχέδιο Νόμου του Υπ. Εσωτερικών

4 Μαρτίου 2020


ΜΠΡΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ                                        Αθήνα, 04/03/2020

Γενικός Γραμματέας Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

 

Παρατηρήσεις στο σχέδιο Νόμου:

«Ρύθμιση θεμάτων του Υπουργείου Εσωτερικών»

 

Κατατέθηκε στη Βουλή και συζητήθηκε, στις 25 του Φλεβάρη του 2020, στην αρμόδια Επιτροπή το Σχέδιο Νόμου: «Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών», το οποίο περιλαμβάνει πολλές διατάξεις που αφορούν στην κινητικότητα, την επιλογή στελεχών στη Δημόσια Διοίκηση, τις άδειες, τη νομική στήριξη των Δημοσίων Υπαλλήλων κλπ.

Στην αρμόδια επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, στην οποία παραβρέθηκα εκ μέρους της Εκτελεστικής Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., κατέθεσα τις παρακάτω παρατηρήσεις:

  1. Το Υπουργείο Εσωτερικών εξακολουθεί να φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή αποσπασματικές ρυθμίσεις, που αφορούν σημαντικά θέματα των εργαζομένων στο Δημόσιο. Έτσι για το θέμα της κινητικότητας π.χ. ψήφισε, χωρίς κανένα διάλογο, στον Ν.4647/19 ρυθμίσεις που αυξάνουν το ποσοστό κάλυψης του φορέα προσέλευσης από 50% σε 65%, κάτι που δυσχεραίνει παντελώς τη μετακίνηση των υπαλλήλων. Ως γνωστόν από το 2010 ως το 2019 αποχώρησαν από το Δημόσιο χιλιάδες υπάλληλοι, χωρίς να αντικατασταθούν. Επομένως, σχεδόν καμία δημόσια υπηρεσία δεν έχει πλέον ποσοστό κάλυψης 65%. Επισήμανα, επίσης, ότι το σημερινό νομοσχέδιο είναι το τρίτο κατά σειρά (Ν.4440/16, Ν. 4647/19), που περιλαμβάνει διατάξεις για την κινητικότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων.
  2. Η αξιολόγηση των υποψηφίων για την κάλυψη θέσης με μετάταξη ή απόσπαση γίνεται από τριμελές όργανο προϊσταμένων, χωρίς αντικειμενικά και μοριοδοτούμενα κριτήρια και χωρίς τη συμμετοχή των εκλεγμένων εκπροσώπων (αιρετών) των εργαζομένων.
  3. Για την επιλογή Προϊσταμένων ακολουθείται η ίδια λογική, αφού αποκλείονται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων. Παράλληλα αυξάνεται η βαρύτητα της συνέντευξης όσο ανεβαίνει η θέση ευθύνης (στους γενικούς Διευθυντές φτάνει στο 40% από 30% που ήταν στον Ν. 4369/16) με ταυτόχρονη μείωση των μετρήσιμων – αντικειμενικών κριτηρίων. Αυτό δείχνει και την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης για συνέχιση του πελατειακού κράτους και την επιλογή ημετέρων στις θέσης ευθύνης.
  4. Όλες οι άδειες που δίνονται στους μόνιμους Δημοσίους Υπαλλήλους, πρέπει να επεκταθούν και στους συμβασιούχους (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς π.χ. που έχουν μέχρι και 17 χρόνια συμβασιούχοι) τη στιγμή, μάλιστα, που η συντριπτική πλειοψηφία των συμβασιούχων καλύπτει κενές οργανικές θέσεις.
  5. Η καθιέρωση νομικής στήριξης των Δημόσιων Υπαλλήλων, που διώκονται, αποτελεί θετική ρύθμιση και ήταν χρόνιο αίτημα της ΑΔΕΔΥ. θα πρέπει, όμως, να ξεπεραστούν όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια προκειμένου η νομική στήριξη να είναι επί της ουσίας και όχι τύποις.
  6. Τέλος, επισήμανα ότι οι συνεχείς αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο (π.χ. ο Ν. 3528/07 για την επιλογή προϊσταμένων και το πειθαρχικό δίκαιο έχουν τροποποιηθεί πάνω από 10 φορές την τελευταία δεκαετία) δημιουργούν σύγχυση και στις υπηρεσίες αλλά και στους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η γραφειοκρατία, την οποία, υποτίθεται, μέσω του «ψηφιακού» κράτους καταπολεμά η Κυβέρνηση.

ΜΠΡΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα, Μπράτη Δημήτρη, στο σχεδιο Νόμου του Υπ. Εσωτερικών

Print Friendly, PDF & Email



Source link